Monday, October 19, 2015

Tänk rätt och gå ner i vikt

Den mentala delen är mycket viktig när du ska gå ner i vikt. De rätta tänket gör det lättare att känna sig positiv, hoppfull – och målmedveten. Det är dock inte alltid lätt att tänka positivt. Här är några tips på vägen.

Med positiva tankar är det lättare att gå ner i vikt.

1. Komplimanger

Ta emot komplimanger med glädje.

2. Egna komplimanger

Skriv också ner vad du gillar med dig själv och din kropp, ditt hår, dina snygga ben.

3. Ersätt negativa tankar

Stäng av TVn och ta kontroll över dina egna tankar. En annat aspekt är att gilla sig själv oavsett vad andra tycker om dig.

4. Ta god hand om din kropp

Ge dig själv ett bad! Köp dig en lotion och ge dig själv en massage.

5. Ät mat du gillar

Att förneka si själv viss mat känns bara tråkigt. Ät i stället det som du verkligen vill och förtjänar, men var noga med att inte äta för mycket.

6. Sov bra

Studier visar att när man sover nog så blir man avkopplad och fungerar optimalt. Får du nog med vila och sömn känner du dig starkare både fysiskt och mentalt.

7. Slappna av

Studier visar att stress gör att man lagrar fett snabbare. Så lär dig att koppla av. Helst inte med alkohol. Det har blivit marknadsfört som att det är avkopplande. Alkohol har inget med avkoppling att göra.

8. Studera

Studera ett ämne som intresserar dig. Det är bevisat att man använder stor energi kapasitet genom att utbilda sig.