Thursday, October 8, 2015

Undvik dessa 7 fällor för att gå ner i vikt snabbare

Det är inte lätt att gå ner i vikt – det krävs både motivation och självdisciplin. Många gör det dessutom svårare för sig själva genom att falla för sju dagliga frestelser som sätter stopp för dina framsteg.

1. Att skippa frukost
Många av oss skippar frukost, men utan en energigivande start på dagen trillar man lätt dit på förmiddagen när det bjuds på onyttig fika.

2. Elva-fikat
Om du trots allt inte lyckades få i dig frukost, ta den nu istället för en onyttig bulle. Gör det bästa av elva-fikat genom att äta något nyttigt istället.

3. Lustfyllda luncher
Visst låter det gott med pizza eller sushi, men det är bättre att leta upp en salladsbar, eller ta med egen lunch som du vet är nyttig – särskilt om du är osäker på vad som faktiskt är nyttigt när du går ut och äter.

4. Mer fika?!
Om du jobbar på kontor är det ofta till eftermiddagskaffet bakverken kommer fram, och det kan vara svårt att motstå. Det lönar sig dock att försöka – detta är en av de största bovarna i ditt viktminskningsdrama.

5. Handla inte hungrig
Om duska handla efter jobbet, se till att inte göra det på tom mage. Är något nyttigt först så blir frestelsen inte lika stor att köpa en chokladkaka eller annat godis att trycka i sig på vägen hem.

6. Ät inte mer än en middag
Detta kan vara svårt om man har barn som har olika aktiviteter och behöver äta på olika tider. Sitt gärna med dem när de äter, men välj bara ett tillfälle då du själv också äter.

7. Kvällsmys
Visst är det gott att ta en kopp te till favoritsåpan, men undvik den tillhörande mackan. Om du redan ätit middag bör du klara dig till frukost nästa morgon.