Monday, October 5, 2015

Några hemligheter för snabb viktnedgång!

Om du redan har försökt gå ner i vikt snabbt har du förmodligen redan fått till dig mycket information. Det finns mer än tillräckligt med tips och resurser som du kan använda för att försöka gå ner i vikt.

Men fokus ligger nästan alltid på träning och kost, på ett ganska allmänt sätt. Man får nästan alltid samma rekommendationer, tips och fakta. De flesta inser dock inte att alla kroppar är olika. Vi smälter mat på olika sätt, våra kroppar tar upp specifika näringsämnen på olika sätt, och vår tendens att gå upp eller ner i vikt skiljer sig från varandra. Det finns många biokemiska processer i våra kroppar, och de skiljer sig från person till person. Det som fungerar för en person kanske därför inte fungerar för dig.

Även om du måste vidta specifika åtgärder för att snabbt gå ner i vikt på ett sätt som fungerar för dig finns det också några mindre kända hemligheter för att hjälpa dig nå ditt mål. Dessa hemligheter pratar man sällan om. Låt oss fokusera på några av de steg som verkligen kan hjälpa dig att gå ner i vikt snabbt.

Sov åtta timmar per natt, varje natt. Vänta inte till helgen med att sova en extra timme, och sov inte i sex timmar under veckorna. Åtta timmars sömn är ett minimikrav. Om du undrar vad det har med viktnedgång att göra kan du överväga följande faktum. Sömn lugnar ner kroppen, minskar blodtrycket, reparerar kroppen, och använder kalorier för att göra ovanstående. Dessutom upplever kroppen färre insulintoppar. Från kontroll över dåligt kolesterol till reducerad blodsockernivå – sömn har många fördelar, och alla dessa påverkar viktnedgång, at sitta ner och att slappa i soffan ökar vikten, men det gör inte sömnen, så länge du inte hetsäter. Sov inte i tio timmar, men åtta timmar är obligatoriskt.

Följ alltid en balanserad kost. Ät komplexa kolhydrater och lite protein på morgonen så att du kan bränna kalorierna från kolhydraterna. Ät vitaminer och mineraler till lunch, och satsa på frukt och grönsaker. Ät smalt protein och fiber till middag. Undvik kolhydrater på kvällen. Strunta inte i något av de viktiga näringsämnena – kroppen behöver dem alla för att fungera ordentligt.

Drick så mycket vatten du kan under dagen, men inte efter fem eller sex på kvällen. Ett glas eller två på morgonen får din metabolism att starta ordentligt, och ett glas vatten innan lunch reducerar aptiteten. Åtta till tio glas vatten om dagen håller kroppen återfuktad och lugn, och det är förstå då du lyckas bränna fler kalorier.